بلوار باکو بهترین مکان برای پیاده روی در باکو:
نوشته شده توسط : محبوبه

بلوار باکو بهترین مکان برای پیاده روی در باکو:

یکی از محبوبیت های شهر باکو ترکیبی از باکوی مدرن در کنار باکوی قدیم و نمایی از گذشته باکو می باشد و همین امر باعث جذب هر نوع گردشگری با هر سلیقه ای شده است . قدم زدن در باکو در بخش هایی از آن می تواند بهترین خاطرات سفرتان از تور باکو  را برایتان به ارمغان بیاورد . مثلا اگر می خواهید از ایچری شهر باکو دیدن کنید قدم زدن در دل آن میتواند شما را با ایچری شهر باکو بهتر آشنا کند، اما اگر می خواهید در دل باکو با بخش مدرن ان آشنا شوید بی شک باید به صورت پیاده در بولوار باکو قدم بزنید . بولوار باکو یکی از اصلی ترین و دیدنی ترین بخش ها برای دیدن باکوی مدرن برای عابران پیاده می باشد . در واقع نام بولوار باکو را با نام پارک ملی باکو نیز می شناسند که قدمت بالایی دارد و به بیش از 100 سال قبل بر می گردد . اگر بخواهیم به صورت دقیق تر به سال ساخت آن اشاره کنیم به سال 1909 و موازی با دریای خزر ساخته شده است . در واقع شاید بتوان اصلی ترین دلیل جذب و شناخته شدن آن را، در مجاورت قرار گرفتن با دریای خزر دانست. بلوار باکو در گذشته بسیار طولانی بوده است و طول آن به 3 کیلومتر و هفصد پنجاه متر می رسد.

تور باکو نوروز 99

شرکت بیسان گشت مهر که خود مجری مستقیم تورهایی چون تور باکو و همچنین تور استانبول می باشد به مسافران خود دیدن از بلوار باکو را در طول سفر پیشنهاد می کند .

 

 

پارک ملی باکو ویا بولوار باکو :

پیش تر گفتیم که بلوار باکو قدمتی بیش از 100 سال دارد و همین قدمت آن باعث شده است در زمان های طولانی ای این مکان به عنوان اصلی ترین پارک ساحلی در باکو شناخته شود و به مرور زمان به زیبایی آن افزوده گردد. این پارک درسال 1998 به عنوان پارک ملی باکو شناخته شد و از آن زمان تا کنون این مکان به عنوان مهمترین پارک باکو برای قدم زدن در کنار دریای خزر شناخته می شود .  پارک ملی باکو در اروپا جایگاه دومین پارک ملی شناخته را به خود اختصاص داده است و می توان گفت یکی از پارک های مهم در سطح اروپا به حساب می آید . در واقع مسافران تور زمینی باکو  در بلوار باکو علاوه بر لذت بردن از مناظر طبیعی چون فضای دلنشین پارک ملی باکو و نمای زیبای دریای خزر می توانند از کافه ها ، رستورا ن ها ، سینما و همچنین فروشگاه ها و مراکز خرید موجود در این مجموعه لذت ببرند .  به علاوه یکی از بهترین مکان ها برای ورزش هایی چون دوچرخه سواری ، همین مکان می باشد. گفتنیست مسافران می توانند با اجاره دوچرخه ، از این فرصت فوق العاده و در کنار دریای خزر لذت دوچرخه سواری را تجربه کنند .

 

 

در واقع کاشت گیاهان نادر و کمیاب و گونه گیاهی متنوع در این پارک ساحلی و بسیار طویل یکی از نکات برجستگی این پارک به حساب می اید . گفتنیت خاک بارور در پارک ملی باکو باعث کمک به بقای گیاهان نادر شده است . مردمان باکو تلاش زیادی را در جهت خوب نگه داشتن بلوار باکو و همچنین ساحل دریای خزر داشته اند اما با این حال آلودگی آب دریای خزر مسیله مهمی است که باعث نگرانی دولت شده است . یک شرکت هلندی در جهت کاهش آلودگی آب دریای خزر با آذربایجان دست همکاری داده است .





:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: